۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۳

مجابی خبر داد :

برگزاری ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری / انتشار دومین اطلس خلیج فارس ؛ نیمه دوم سال

برگزاری ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری / انتشار دومین اطلس خلیج فارس ؛ نیمه دوم سال

ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری ( جایزه جهانی تهران )، 23 آذرماه سالجاری برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مجابی در نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری ( جایزه جهانی تهران ) با بیان این که با تدبیر شهرداری تهران سعی شد تا در حوزه مدیریت شهری که پیش از این جایزه ای در سطح بین المللی وجود نداشت ، جایزه جهانی تهران مطرح شود ، گفت : اتکای همه فعالیت ها در شهرداری تهران با تاکید دکتر قالیباف به دستاوردهای علمی و پژوهشی است که با رویکرد جهانی و در برقراری ارتباط با اندیشمندان پیگیری شود .وی افزود  : در این راستا تا کنون پنج جشنواره پژوهش و نوآوری از سال 86 برگزار شده و تعداد آثار رسیده از 610 اثر به 4970 اثر در سال گذشته رسید که نشان از استقبال اندیشمندان در این حوزه دارد .

مجابی با تاکید بر لزوم ارتباط با کلان شهرهای دنیا گفت : سیاست این جشنواره مبتنی بر مشارکت حداکثری نخبگان و کارشناسان مدیریت شهری است و به دنبال آن هستیم تا آرمان های سند چشم انداز ، بهره برداری مناسب از فرصت ها و تجارب با ارزش موجود محلی ، ملی و منطقه ای و ... محقق شود .

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: معرفی پژوهش های کاربردی و دستاوردهای علمی و تجارب برتر جهانی ، ایجاد زمینه برای شناسایی ، تبادل و ترویج روش ها ی علمی مدیریت شهری و تکریم پدید آورندگان آثار برتر علمی ، پژوهشی و هنری در ارتباط با مدیریت شهری از اهداف ششمین جشنواره است .

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصریح کرد : انتخاب آثار در دو بخش علمی و پژوهشی و بخش هنری صورت می گیرد و محور ویزه این جشنواره نیز با عنوان شکوفایی شهری است .

وی با اشاره به محورهای جشنواره گفت : طراحی شهری ، اقتصاد شهری ، شهر مجازی ، بافت فرسوده شهری ، هنر و شهر ، سلامت و بهداشت در شهر ، مالیه شهری و ... از جمله محورهای 40 گانه این جشنواره است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : آثار برگزیده ای که قابلیت اجرایی دارد به کاربست مطالعاتی منجر خواهد شد و همچنین حمایت از پایان نامه های دکتری دانشجویان نیز همچنان جزو برنامه های این مرکز قرار دارد که در مقطه کارشناسی ارشد تا سقف 5 میلیون تومان و در مقطه دکتری تا سقف هشت میلیون تومان حمات می شوند ، ضمن آن که سربازان نخبه نیز که در زمینه مطالعات شهری همکاری می کنند با همکاری ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح در این مرکز حمایت می شوند .

مجابی افزود : در سال های گذشته نیز طرح هایی که قابلیت اجرا داشتند اجرایی شد که از جمله آن طرح حمل و نقل در شهرها ی
جوان ، مدیریت یکپارچه شهری و خودگردانی سرویس های بهداشتی است که در مرحله پیگیری و اجرا قرار گرفت.

به گفته معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ، ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری 23 آذرماه برگزار می شودو مهلت ارسال آثار نیز از 31 مرداد تا 30 ابان است که از اول مهرماه تا 18 آذر مورد داوری قرار می گیرد و نتایج آن 20 آذر به شرکت کنندگان اعلام می شود .

رئیس ستاد ششمین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری با اشاره به انتشار اطلس خلیج فارس نیزخاطر نشان کرد : شماره اول این اطلس در ناپل ایتالیا رونمایی شد و شماره دوم آن نیز در سه حوزه انرژی ، محیط زیست و منظر در نیمه دوم سال منتشر خواهد شد .

به گفته وی این اطلس با همکاری سازمان ملل متحد و با ارم این سازمان منتشر می شود و امیدواریم این اقدام موجب شود تا موضوع خلیج فارس بیش از پیش مطرح شود .

کد خبر 2118938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha